Page 11 - index
P. 11








O Γιάννης Κουνέλλης «κατάκτησε» τη Νέα Υόρκη -



Γιάννης Κουνέλλης, ο μεγαλύτερος εν ζωή Έλληνας ζωγράφος «κατάκτησε» με τις
νέες του δημιουργίες τη Νέα Υόρκη που εκτέθηκαν στην αίθουσα τέχνης Cheim &
O Read. Με τις «νέες του προτάσεις» και τα νέα δεδομένα έκανε τα μεγαλύτερα έντυ-
πα του κόσμου να μιλούν για τις πραγματικές αξίες που αντιπροσωπεύει, έναντι του εντυ-
πωσιασμού των σύγχρονων μεγάλων αστεριών της τέχνης. Το περιοδικό New Yorker τόσο
στην έντυπη όσο και στην ηλεκτρονική του έκδοση αναφέρθηκε στη νέα έκθεση του Γιάννη
Κουνέλλη του μαέστρου της Arte Povera που επέστρεψε για μια ακόμη φορά προσκήνιο,
στα 77 του χρόνια, προβάλωντας νέες οπτικές. Αναφέρει μάλιστα πως «υπάρχει ένας
νωχελικός αντι-Κoons και αντι-Ηirst αέρας στην έκθεση σαν να μπήκε στην παιδική χαρά
ένας ενήλικας για να υπενθυμίσει στα παιδιά τι έχουν κάνει στην πραγματικότητα. Τα υλικά
του τόσο πρωταρχικά όσο αυτά του Richard Serra, φέρουν μια ευθύβολη ομορφιά που κάνει τις διαφανείς επιφάνειες των
γλυπτών που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στους άλλους καλλιτέχνες της Neo-Geo φάσης να μοιάζουν σαν ανιαρές
πόζες». Ο Γιάννης Κουνέλλης γεννήθηκε στον Πειραιά. Απορρίφθηκε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα
και έτσι το 1956 εγκαταστάθηκε στη Ρώμη όπου σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών. Αργότερα ήταν καθηγητής
στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Ντίσελντορφ. Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1960, εμφανίστηκε στον χώρο
της σύγχρονης τέχνης με ένα ιδιότυπο, πολύ προσωπικό πλαστικό λεξιλόγιο που αρχικά προέβαλε ως κωδικοποιημένη
γραφή, υπό την μορφή γραμμάτων και εξισώσεων, και κατέληξε στη συνέχεια στη δημιουργία εικόνων αποτελούμενων
στο πιο πρόσφατο βιομηχανικό-αστικό παρελθόν, χρησιμοποιώντας υλικά όπως σίδερο, κάρβουνο, φωτιά, ξύλο, πέτρα
κ.ά. αναδεικνύοντας μέσα από τις επίτοιχες κατασκευές και εγκαταστάσεις του την πρωτογενή ποιητική φύση των πραγ-
μάτων και το πολιτικό-πολιτισμικό τους βάθος. Ο Κουνέλλης έχει ασκήσει και ασκεί τεράστια επιρροή στη ελληνική και την
ευρωπαϊκή ζωγραφική και το όνομά του είναι πλέον ανάμεσα σ’ αυτά των σημαντικότερων εκπροσώπων των σύγχρονων
ρευμάτων στην τέχνη της ζωγραφικής. ε













































11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16