Page 55 - EMEIS TEYXOS 09 FEBROYARIOS_Neat
P. 55
“ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΧΡΕΙΩΣΗ χώρας. Τα στοιχεία ΣΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ 1974- που προσκομίζο- 2012” νται σ’ αυτό το βιβλίο είναι ατρά- ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΙΛΙΑΣ νταχτα και αδιαφι- -Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη λονίκητα και απο- δεικνύουν ότι η ο βιβλίο αυτό δεν γράφτηκε για να δικαι- όλη αντιμετώπιση ολογήσει τα αδικαιολόγητα. Γράφτηκε της κρίσης έχει σα- Τγια να αποδώσει ευθύνες σε όλους εκεί- φέστατα το χαρα- νους που με πράξεις ή παραλείψεις οδήγησαν τη κτήρα ενός εγκλή- χώρα στο σημερινό αδιέξοδο. Σε όλους εκείνους ματος διαρκείας. που άφησαν την Ελλάδα απροστάτευτη, ανοχύ- Στις σελίδες του ρωτη απέναντι στην “παγκοσμιοποίηση” και τη καταγράφεται ένα Διεθνή του χρηματοπιστωτικού τοκογλυφικού κατηγορητήριο που δεν φείδεται ουδενός και κεφαλαίου. Σε όλους εκείνους που ευθύνονται σε κανένα επίπεδο. Είναι βιβλίο αμείλικτο, που διότι ο τόπος “ανεπτύχθη εν υπαναπτύξει”, δη- καλύπτει όλη τη μεταπολιτευτική περίοδο και λαδή έμεινε υπανάπτυκτος οικονομικά, πολιτικά, στηλιτεύει όχι μόνο τις πολιτικές, αλλά και διοι¬κητικά. Σε όλους εκείνους που φόρτωσαν τη τις οικονομικές και πνευματικές ηγεσίες, που δημοσιονομική υπερχρέωση στις ράχες του λαού, εγκαλούνται σε μια κλίμακα η οποία διαβαθ- που τον εξαθλίωσαν και διέσυραν διεθνώς. μίζεται από ανικανότητα και αναξιότητα έως Σε όλους αυτούς που έχουν υψώσει το λάβαρο εθνική μειοδοσία, ακόμα και συνειδητή προδο- των αποκρατικοποιήσεων, ακολουθώντας τις σία. Το αίτημα για ολική κάθαρση προκύπτει εντολές του διαπλανητικού τοκογλυφικού Διευ- ως αυτονόητο συμπέρασμα του οδοιπορικού θυντηρίου, ξεπουλώντας αντί πινακίου φακής τις της χρεωκοπίας των ηγεσιών, όπως χαρακτη- πλουτοπαραγωγικές πηγές και τα διαθέσιμα της ριστικά υπογραμμίζει ο συγγραφέας. “ΤΑ ΡΟΔΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ” ΠΑΣΧΑΛΙΑ ΤΡΑΥΛΟΥ -Εκδόσεις Ψυχογιός άθος, λάθρα, όλεθρος…» Ένα σφάλμα, ένα μυστικό, μια καταστρο- φή. Το λάθος της Άννας να παντρευτεί τον Λουκά, η κρυφή ενοχή Λτου Καρλ Λούντβιχ, η αμαρτία των γονέων που παίδεψε αδυσώ- πητα τον Σπύρο, η φυλάκιση που γίνεται λύτρωση... Ο γλύπτης Καρλ Λούντβιχ ανασταίνει τις μνήμες του με τη σμίλη του πάνω στην πέτρα, ξορκίζοντας τον παλιό του εαυτό, τον Καρλ Σβάιτς, εκείνον που έσβησε μέσα στις εικόνες του Άουσβιτς, εκείνον που άφησε ενθύμιο στην αγκαλιά της Άννας. Μια αγαλμάτινη γυναίκα, που δημιουργήθηκε από τα χέρια του καλλιτέχνη, ατενίζει με άδειο βλέμμα το μεταπολεμικό Βερολίνο, ενώ το μοντέλο του αναλογίζεται, στον κήπο με τα ρόδα της σιωπής, τα χαμέ- να του χρόνια. Μια ιστορία για όσους κάτω απ’ τη λαίλαπα του Γ’ Ράιχ απέτυχαν να γίνουν «πολεμάνθρωποι» παραμένοντας απλώς άνθρωποι… 55