Page 35 - index
P. 35










“ Ο κ. Αγγελόπουλος αναλύει την έννοια του «εμείς» και εξηγεί ότι
ξεπερνώντας το εγώ μας μπορούμε να νιώσουμε την ειρηνική δύναμη

του «εμείς». Την δημιουργία μέσα από την συνεργασία ”





[ Tου Αλέξανδρου Αγγελόπουλου

Αντιπρόεδρου Ομίλου Aldemar ]









Το “εμείς” σημαίνει το όλον και όχι το μέρος. (Το ώσει η γενιά μας. Και αν κάποτε φάνταζε ως μια ουτοπική
όλον δε, σημειωτέον, είναι κάτι δυναμικότερο και ισχυρό- και ίσως ρομαντική προσέγγιση της ζωής, σήμερα είναι η
τερο του αθροίσματος των μερών του. Καθώς, δεν μιλάμε μοναδική που μπορεί να οδηγήσει σε αποτέλεσμα, παρα-
για άθροισμα στατικών αντικειμένων. Αλλά για ένα σύνο- γωγή, κοινωνική ομόνοια, ευημερία.
λο δυναμικών, ζωντανών, εξελισσόμενων ανθρώπων, των Εμείς, σημαίνει συμμερίζομαι, συμμετέχω, μοιράζομαι
οποίων η ύπαρξη και η συμβολή στο εμείς, έχει ένα πολλα- φορτία, μοιράζομαι επιτυχίες. Το αίσθημα ότι μοιράζομαι
πλασιαστικό και όχι αθροιστικό αποτέλεσμα) κάτι, προσφέρει την ανακούφιση ότι το κάθε φορτίο είναι
Το « Εμείς» σημαίνει την συλλογικότητα, την εξωστρέ- κοινό, η διαβεβαίωση ότι σε ένα οικονομικό και κοινωνι-
φεια ως τα αντίθετα του ατομισμού και της εσωστρέφει- κό μοντέλο ευημερίας η παραγωγή θα επαρκεί για τη σω-
ας. Το εμείς, δεν καταργεί το εγώ. Δεν καταργεί την ιδιω- στή διαβίωση του συνόλου. Άρα, όπως αντιλαμβάνεστε, το
τική πρωτοβουλία, τον ιδιωτικό χώρο και την υπόσταση του «εμείς», σε έναν βαθμό προοιωνίζει και ένα μοντέλο, πα-
ατόμου. Είναι μία κατάσταση η οποία λειτουργεί βελτιωτι- ραγωγής, ζωής, συμβίωσης, αναγκών και καλής ζωής. (Και
κά προς όλα τα παραπάνω, εάν φυσικά έχει τον χαρακτήρα καλόν είναι να μην ψάξουμε να «κολλήσουμε» τίτλους, δα-
της ελευθερίας και της δημιουργικότητας. Η συλλογικότη- νειζόμενοι από τα υπάρχοντα ιστορικά πολιτικά μοντέλα,
τα ,το εμείς, οδηγεί το εγώ σε μία σημαντική υπέρβαση: το γιατί κάτι τέτοιο θα αποδυνάμωνε αυτή τη σκέψη που κα-
άτομο (είτε ως επιχειρηματίας, είτε ως πολίτης, είτε ως τατίθεται).
εργαζόμενος, κ.λπ.) αντιλαμβανόμενο εαυτόν ως σημαντι- Το Εμείς, ήταν πάντοτε ενταγμένο στην φιλοσοφία του
κό μέρος ενός όλου, διευρύνει τους ορίζοντές του και την Ομίλου Aldemar. Κάθε επενδυτική κίνηση, κάθε νέο προϊόν
αντίληψη για την ζωή, για το καλό, για την ευημερία. Συ- είχε στόχο την συνολική αναβάθμιση του ελληνικού τουρι-
νειδητοποιεί, ότι η μοναχική, απομονωμένη δράση δεν του στικού προϊόντος και όχι το στενό εταιρικό συμφέρον. Είχε
εξασφαλίζει απολύτως τίποτα. Δεν διασφαλίζει την ατομι- στόχο του, το άνοιγμα νέων αγορών και άρα τον συνολικό
κή του επιτυχία και ευτυχία. Τέλος, δεν συνάδει, με την αν- εμπλουτισμό των προσφερόμενων υπηρεσιών της Ελλά-
θρώπινη φύση. Και για να μην φανώ απόλυτος, δεν συνάδει δας. Η πρόσφατη όμως πρωτοβουλία του Sympossio Greek
με την φωτεινότερη πλευρά της ανθρώπινης φύσης: αυτή Gourmet Touring, πραγματικώς συνέστησε αυτή τη νέα
που απελευθερώνει τον άνθρωπο από τα πιο σκοτεινά του επιχειρηματική φιλοσοφία που στηρίζεται στις συνέργειες
στοιχεία και ενισχύει όσα βελτιώνουν ποιοτικά τον ίδιο και, και στην προώθηση του κοινού συμφέροντος. Και ομολο-
κατ’ επέκτασιν, την ίδια ζωή. γώ πως υπήρξε μία άκρως παιδαγωγική εμπειρία, ανοίγο-
Σήμερα, το δίλημμα «εμείς ή εγώ» ξεπερνά τα πλαίσια ντας ένα νέο δρόμο στο ελληνικό επιχειρήν τον οποίο εάν
μίας φιλοσοφικής συζήτησης και το πρώτο σκέλος του δι- βαδίσουμε από κοινού, το όφελος, αποδεικνύεται πολλα-
λήμματος καθίσταται επιτακτική ανάγκη. Σήμερα που τίπο- πλασιαστικό. Εάν συμπορευόμαστε, το αποτέλεσμα είναι
τα πλέον δεν έχει τις βεβαιότητες στις οποίες λειτουρ- περισσότερες ιδέες, ποιοτικότερες, καλύτερη ζωή, καλύ-
γούσαμε ως κοινωνία πριν από μόλις 4 χρόνια, το εμείς τερη εικόνα της Ελλάδας, καλύτερη Ελλάδα και καλύτεροι
αποτελεί ίσως το κύριο μάθημα που θα κληθεί να αφομοι- ...Έλληνες. ε


35 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40