Page 27 - EMEIS TEYXOS 10- MARTIOS 2014
P. 27
Κώστας Γεωργουσόπουλος θεατρικού στερεώματος. Και τον αγάπησε πραγ- υπόλοιπο 80 τοις εκατό είναι αρχειακό υλικό. Ένα ματικά και με πάθος. Παρ’ όλες τις καλές προθέ- τεράστιο αρχείο, που περιέχει ντοκουμέντα ακόμα σεις του και τους συναισθηματικούς δεσμούς που και από τις Παραδουνάβιες χώρες, πριν από την έχει με αυτόν, η λύση του προβλήματος δεν βρί- επανάσταση του 1821 (από τον Υψηλάντη κ.λπ). σκεται στα χέρια του. Το Θεατρικό Μουσείο ιδρύθηκε πριν από 76 χρό- Μοναδικό στο είδος του νια, το 1938, ως θυγατρική της Εταιρείας Ελλή- Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το Θεατρικό Μου- νων Θεατρικών Συγγραφέων. σείο είναι το μοναδικό στο είδος του, σε ολόκληρη Στη δεκαετία του 1980 έγινε ξεχωριστό Σωμα- την Ευρώπη. Στις ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν τείο, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, και από φυσικά Μουσεία Θεάτρων, τα οποία όμως ανή- τότε ως σήμερα επιχορηγείται αποκλειστικά από κουν στα εκάστοτε θέατρα. Για παράδειγμα, το το Υπουργείο Πολιτισμού. Η ονομασία «Θεατρι- Μουσείο Θεάτρου Πούσκιν της Μόσχας, το Μου- κό Μουσείο» όπως το αναφέρουμε συνήθως εν συ- σείο της Σκάλας του Μιλάνου, το Μουσείο Κόβεντ ντομία, δεν είναι ο πλήρης τίτλος του, ούτε και πε- Γκάρντεν στο Λονδίνο. Δεν υπάρχουν όμως Εθνι- ριγράφει ακριβώς τον πραγματικό ρόλο και την κά Μουσεία, τα οποία να διαθέτουν τον τεράστιο σπουδαιότητά του. Ο πλήρης τίτλος του είναι «Κέ- όγκο υλικού που διαθέτει το ελληνικό. ντρο Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεά- Ανάμεσα στο υλικό του Μουσείου βρίσκονται τρου - Θεατρικό Μουσείο». Ένα μέρος μονάχα, θα ντοκουμέντα από την Κωνσταντινούπολη, τη έλεγα ένα 20 τοις εκατό του περιεχομένου αυτού Σμύρνη, την Αλεξάνδρεια, την άλλοτε Αγγλοκρα- του ιδρύματος, είναι ένας εκθεσιακός χώρος, που τούμενη Κύπρο, από την Αυστραλία, τον Κανα- εκτίθενται κοστούμια και άλλα τιμαλφή των με- δά και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Υπάρχουν επίσης, γάλων πρωταγωνιστών της θεατρική σκηνής. Το προγράμματα παραστάσεων, αφίσες, εισιτήρια, θε- 27