Page 35 - index
P. 35
“ Η νοημοσύνη αυτών των
ατόμων είναι κανονική ή
ανώτερη και έχουν πολύ
δυνατή μνήμη. Κάποια
από αυτά τα άτομα έχουν
ιδιαίτερες ικανότητες ή
ταλέντα, π.χ. αφοσιώνονται
στη λεπτομέρεια και
ασχολούνται απρόσκοπτα με
κάτι που τους ενδιαφέρει ”
τερη σε τεστ αυτισμού από τους φοιτητές των αν-
θρωπιστικών επιστημών και των τεχνών. Ακόμη,
διαπιστώθηκε ότι το σύνδρομο αυτό εμφανίζεται
συχνότερα στους άνδρες από ό,τι στις γυναίκες
(με αναλογία 10 άνδρες προς μία γυναίκα). Ο δρ.
Baron-Cohen παρατηρεί ότι στις σύγχρονες κοι-
νωνικές δομές δίνονται πολλές ευκαιρίες αρίστευ-
σης στα άτομα με «σύνδρομο Asperger», όπως π.χ.
στο πεδίο της εφαρμοσμένης πληροφορικής.
αφού το άτομο δίνει πιο πολύ σημασία στην λε-
πτομέρεια και στην ταξινόμηση. Ποιο είναι το προφίλ ενός ατόμου με σύν-
O Asperger είχε αντιληφθεί ότι αυτά τα συγκε- δρομο Asperger;
κριμένα παιδιά δείχνουν εκπληκτικές ευαισθησί- Κατ’ αρχήν η νοημοσύνη αυτών των ατόμων εί-
ες. Μπορούν να διδαχθούν αλλά μόνο από αυτούς ναι κανονική ή ανώτερη και έχουν πολύ δυνα-
που τα καταλαβαίνουν και δίνουν τρυφερότητα τή μνήμη. Κάποια από αυτά τα άτομα έχουν ιδι-
και χιούμορ. Συνήθως είναι έξυπνα, ευτυχισμένα αίτερες ικανότητες ή ταλέντα, π.χ. αφοσιώνονται
παιδιά που χρειάζονται όμως περισσότερη αγάπη, στη λεπτομέρεια και ασχολούνται απρόσκοπτα με
τρυφερότητα, υπομονή και κατανόηση. Αν μπο- κάτι που τους ενδιαφέρει. Συχνά παρουσιάζουν
ρέσουμε να μπούμε στον μικρόκοσμο τους τότε το φαινόμενο της υπερλεξίας, δηλαδή επιδεικνύ-
τα βοηθάμε να επικοινωνήσουν καλύτερα με το ουν ένα θαυμάσιο λεξιλόγιο, χωρίς όμως να κατα-
περιβάλλον. λαβαίνουν την ακριβή σημασία των λέξεων. Και
Σύμφωνα με την έρευνα του ψυχολόγου Simon εδώ ακριβώς επικεντρώνονται οι δυσκολίες τους,
Baron-Cohen, (Κέμπριτζ), οι εθελοντές φοιτητές δηλαδή στη λεκτική και διαπροσωπική ή κοινω-
(χωρίς διάγνωση) σε τμήματα θετικών επιστη- νική επικοινωνία και επαφή. Έτσι, το άτομο με
μών και τεχνολογίας πήραν βαθμολογία υψηλό- «σύνδρομο Asperger» αποφεύγει να κοιτάξει τον
35