Page 31 - index
P. 31










κι άλλα εγκλήματα. Και οι πολιτικοί μας δεν κάνουν νήτη. Ως νεοσύστατο έθνος,
τίποτε. Ανάθεμά τους! έχει πολύ σύντομη ιστορία. Γι’
Δε θα ξεχάσω ποτέ τις διαδηλώσεις που έκαναν πέ- αυτό, η πολιτιστική της ταυτό-
ρυσι οι παράνομοι, κατακλύζοντας τις πλατείες μας τητα δεν έχει ακόμη καταστα-
για να απαιτήσουν με αυθάδεια άδειες παραμονής. (Οι λάξει σε κάτι ενιαίο. Αντίθετα,
περισσότεροι ανέμιζαν τις σημαίες της χώρας τους, ή η Ιταλία είναι ένα πολύ παλαιό έθνος. Με εξαίρεση την
κόκκινες σημαίες). Αυτά τα παμπόνηρα, παραμορφω- Ελλάδα, θα έλεγα πως είναι το παλαιότερο της Δύσης.
μένα πρόσωπα. Αυτές οι υψωμένες γροθιές, έτοιμες Η καταγεγραμμένη ιστορία της ξεκινάει πριν τρεις χι-
να μας χτυπήσουν, εμάς τους γηγενείς, να μας κλεί- λιάδες χρόνια, όταν ιδρύθηκε η Ρώμη. Ή, καλύτερα,
σουν σε καταυλισμούς. Αυτές οι κραυγές, που έφερ- από την εποχή που οι Ετρούσκοι αποτελούσαν ήδη
ναν στο νου τις κραυγές των οπαδών του Χομεινί στο πολιτισμένη κοινωνία. Σ’ αυτές τις τρεις χιλιετίες,
Ιράν, του Μπιν Λάντεν στην Ινδονησία, Μαλαισία, παρ’ όλη την εξάπλωση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορί-
Πακιστάν, Ιράκ, Σενεγάλη, Σομαλία, Νιγηρία κ.ο.κ... ας, παρ’ όλες τις εισβολές που προκάλεσαν την Πτώ-
Δε θα το ξεχάσω ποτέ, γιατί εκτός από προσβεβλημέ- ση αυτού του εκπληκτικού επιτεύγματος, παρ’ όλες
νη, ένιωσα και εξαπατημένη από τους πολιτικούς που τις κατακτήσεις που μας είχαν διαμελίσει για πολλούς
έλεγαν: «Θα θέλαμε να τους απελάσουμε, να τους στεί- αιώνες, η Ιταλία δεν υπήρξε ποτέ έθνος μεταναστών.
λουμε πίσω στις πατρίδες τους. Αλλά, δε γνωρίζουμε Δηλαδή, ένα μείγμα από φυλές, θρησκείες και γλώσ-
πού κρύβονται». Πού κρύβονται; Ελεεινοί καραγκιό- σες. Ούτε αλλοιώθηκε η ταυτότητά της από τις επιδρά-
ζηδες! Είχαν κατεβεί κατά χιλιάδες στις πλατείες, και σεις των κατακτητών της. Κανένα από τα ξένα έθνη
δεν κρύβονταν διόλου. Για να τους απελάσετε, για να που μας είχαν κατακτήσει και διαμελίσει (και Γερμα-
τους διώξετε, θα αρκούσε να τους περικυκλώσετε με νοί και Σκανδιναβοί και Ισπανοί και Γάλλοι και Αυ-
λίγους ένοπλους αστυνομικούς oι στρατιώτες, να τους στριακοί) δεν κατάφεραν να μεταβάλουν την οντότη-
φορτώσετε σε φορτηγά, να τους οδηγήσετε σ’ ένα αε- τά μας. Αντίθετα, εκείνοι απορροφήθηκαν από εμάς,
ροδρόμιο ή ένα λιμάνι, και να τους στείλετε πίσω στις σαν το νερό από το σφουγγάρι. .. Συνεπώς, η δική μας
πατρίδες τους. πολιτιστική ταυτότητα είναι ενιαία. Και, παρ’ όλο
Όσο για τον τελευταίο λόγο που θα σας αναφέρω, που περιέχει κάποια στοιχεία, που έχει απορροφήσει
αγαπητέ μου κύριε πρώην Πρωθυπουργέ και υποτιθέ- το σφουγγάρι (σκεφτείτε τις πολλές διαλέκτους μας,
μενε ανιψιέ του θείου με τη βαλίτσα από χαρτόνι στο τις συνήθειές μας, την κουζίνα μας), ποτέ δεν υιοθέ-
χέρι, είναι τόσο απλός, που ακόμη και ένα διανοητικά τησε συνήθειες του Μουσουλμανικού κόσμου. Με κα-
καθυστερημένο μωρό θα μπορούσε να τον καταλάβει. νέναν τρόπο δεν έχει επηρεαστεί από αυτόν. Επίσης,
Η Αμερική είναι ένα νεοσύστατο έθνος, μια πολύ νέα για δυο χιλιάδες χρόνια, η ενότητά μας ήταν βασισμέ-
χώρα. Αν αναλογιστείτε ότι η σύσταση του αμερικα- νη σε μια θρησκεία που ονομάζεται Χριστιανισμός. Σε
νικού έθνους έγινε στα τέλη του δεκάτου όγδοου αιώ- μια εκκλησία που ονομάζεται Καθολική Εκκλησία...
να, θα συμπεράνετε εύκολα ότι σήμερα (έτος 2002) συ- Πάρτε εμένα σαν παράδειγμα. «Είμαι άθεη και αντι-
μπληρώνει μόλις δυο αιώνες ζωής. Επίσης, είναι ένα κληρικών αντιλήψεων, δεν έχω τίποτε κοινό με την
έθνος μεταναστών. Από την εποχή του Mayflower, από Καθολική Εκκλησία», δηλώνω πάντοτε. Κι αυτό είναι
την εποχή των δεκατριών αποικιών, δηλαδή από πά- αλήθεια. Αλλά, ταυτόχρονα, είναι και ψέμα. Γιατί, είτε
ντα, όλοι οι κάτοικοι της Αμερικής ήταν μετανάστες. μου αρέσει είτε όχι, έχω αρκετά κοινά με την Καθολι-
Παιδιά, εγγόνια, εγγύτεροι ή απώτεροι απόγονοι κά- κή Εκκλησία. ” ε
ποιων μεταναστών. Ως έθνος μεταναστών, αποτελεί το
πιο δυναμικό, το πιο πλούσιο μείγμα φυλών, θρησκει- *(από το βιβλίο της «H Οργή και η Περηφάνεια», εκδ. Γκοβόστη,
ών και γλωσσών που υπήρξε ποτέ σε τούτο τον πλα- Αθήνα 2003)


31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36