Page 49 - index
P. 49
[ Επιμέλεια: Κατερίνα Τζιβάρα, Ιωάννα Παπαϊωάννου ]
μπρωταγωνιστούν οι Κρίστεν ΕΚΘΕΣΗ
Γουίγκ, Άνταμ Σκοτ και ο δύο “Βασίλης Θεοχαράκης-Ζωγραφική: 2007-2013”
φορές βραβευμένος με Όσκαρ
Σον Πεν. Κανείς δεν ξέρει Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής
πραγματικά τη δύναμη που Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη
έχουν τα όνειρα μας… Μέχρι 11 Δεκεμβρίου 2013 έως 23 Φεβρουαρίου 2014
να εμπνεύσουν την πραγμα-
τικότητά μας. Ο Μπεν Στίλερ ερμηνεία της φύσης και η ανάπλασή της αποτελεί το κυρί-
(Little Fockers) σε διπλό ρόλο, αρχο θέμα της νέας δουλειάς του καταξιωμένου ζωγράφου
αυτό του σκηνοθέτη και του Η Θεοχαράκη, της χρονικής περιόδου 2007-2013, δίνοντας
πρωταγωνιστή στο remake με το δικό του γνώριμο εκφραστικό ιδίωμα μια δυναμική συνέ-
της κωμωδίας του 1947, βα- χεια στον κόσμο των μορφοπλαστικών του κατακτήσεων. Πρό-
σισμένη στο κλασικό διήγημα κειται για πενήντα και πλέον αντιπροσωπευτικούς του πίνακες,
του Τζέιμς Θέρμπερ. που φιλοτέχνησε μετά την παρουσίαση της πολυσυζητημένης του
http://bit.ly/IQWX8n έκθεσης στο Palazzo Venezia της Ρώμης το 2008. Η νέα του δου-
Δείτε το trailer της ταινίας λειά αποκαλύπτει τη συνέχεια του οραματικού του κόσμου και την
http://bit.ly/1d983PM αταλάντευτή προσήλωση στις αξίες της ζωγραφικής. Ο Θεοχαρά-
κης ζωγραφίζει ευφάνταστες εικόνες με δάση και θάλασσες, με τη
σιγουριά της πενηντάχρονης καλλιτεχνικής του εμπειρίας μορφο-
ποιώντας με ευκολία τις οραματικές του μεταπλάσεις.
Έτσι, η σχεδιαστική οξύτητα, οι αρμονικές χρωματικές αντιπαρα-
θέσεις και η σοφή συνθετική δομή διακρίνονται στη δουλειά του.
Τα «Δάση» και οι «Θάλασσές» του προσεγγίζουν με τον πιο αισιό-
δοξο τρόπο την πνοή της φύσης και του κόσμου μας και όπως χα-
ρακτηριστικά έχει γράψει η Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθή-
κης, Μαρίνα Λαμπράκη Πλάκα: «οι πίνακες του διακρίνονται από
το ένα εσωτερικό «χορευτικό» ρυθμό που υποτάσσει στον δικό του
νόμο τις σχεδόν αφηρημένες, αλλά πάντα αναγνωρίσιμες, μορφές
του τοπίου. Μια συνεχή ανάλυση των σχημάτων, μια ρυθμική άρ-
θρωση, μια χρωματική μετάπλαση σεζανικής καταγωγής μεταδί-
δουν σ’ ολόκληρη την επιφάνεια ένα δυναμικό παλμό. Ανάλογα με
το ερέθισμα, τα δομικά μοτίβα μπορεί να είναι καμπυλόγραμμα ή
πιο ευθύγραμμα ορίζοντας έτσι και το κλειδί της σύνθεσης, που άλ-
λοτε μας λικνίζει με τις αργόσυρτες μελωδίες της, άλλοτε μας κε-
ντρίζει με τους συγκοπτόμενους ρυθμούς της.»
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έκθεση πατήστε
εδώ (http://bit.ly/1jRrl1k)
49