Page 15 - index
P. 15








“ Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί



θεωρούνται «ανταγωνιστικοί» των


δημοσίων σχολείων ή πανεπιστημίων ”








Τα οφέλη θα είναι πολλαπλά. Τα χαρισματικά παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εκπαιδευ-
τικά προγράμματα, που ταιριάζουν στις πνευματικές τους ικανότητες. Οι μαθητές αυτοί θα έρθουν σε επαφή
με συνομηλίκους τους, που διακρίνονται από αντίστοιχα ή διαφορετικά ταλέντα, γεγονός που θα τους εμφυ-
σήσει το αίσθημα ότι ανήκουν σε μία ομάδα και θα τονώσει την αυτοπεποίθησή τους δίνοντας ελπίδα τόσο
στους ίδιους όσο και στις οικογένειές τους. Εξίσου σημαντικό είναι ότι οι μαθητές, οι καθηγητές και οι γονείς
θα «εκτεθούν» και θα μυηθούν σταδιακά σε μία διαφορετική εκπαιδευτική αντίληψη. Πιστεύω πως η γνώση
που θα μεταλαμπαδευτεί στο Ανατόλια σε βάθος χρόνου θα διαχυθεί στην ευρύτερη ελληνική εκπαιδευτική
κοινότητα. Το CTY Greece at Anatolia College θα δώσει τη δυνατότητα να μεταδοθούν οι πρωτοποριακές
εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στο ευρύτερο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, δημιουργώντας ένα πολύτιμο
κεφάλαιο για την ελληνική κοινωνία, που σήμερα όσο ποτέ χρειάζεται ελπίδα, διέξοδο και συγκεκριμένες
προτάσεις για το μέλλον των παιδιών της. Αυτός ο στόχος συναντά τη φιλοσοφία και την πολύχρονη παρά-
δοση του Κολλεγίου Ανατόλια, ενός οργανισμού σταθερά προσανατολισμένου και αφοσιωμένου στα εκπαι-
δευτικά προγράμματα και τις καινοτόμες δράσεις που καλλιεργούν τα ταλέντα των παιδιών, διευρύνουν τους
ορίζοντες τους και παράλληλα, τα παρακινούν για να προσφέρουν στην κοινωνία.


ΕΡ: Επικεντρώνεται το ενδιαφέρον σας σε μαθητές «με ιδιαίτερα ταλέντα ή χαρίσματα, που διακρίνονται με
τις επιδόσεις τους ή με τις ιδιαίτερες ικανότητές τους και που ξεχωρίζουν για την αγάπη τους στη μάθηση».
Τα τελευταία χρόνια συστηματικότερα υφίσταται μια εντεινόμενη διαρροή εγκεφάλων από την πατρίδα μας
προς την αλλοδαπή. Θα θέλαμε το σχόλιό σας.
Πάνος Βλάχος: Ένας από τους απώτερους στόχους της επένδυσης στο «ταλέντο» των Ελλήνων μαθητών,
είναι η αντιστροφή της «διαρροής εγκεφάλων» προς το εξωτερικό και τη δημιουργία των βάσεων για μελ-
λοντικές επιτυχίες και επιτεύγματα με βάση την Ελλάδα. Πιστεύω ότι η ίδρυση του CTY Greece at Anatolia
College θέτει τον θεμέλιο λίθο αυτής της προσπάθειας, που ίσως πρέπει να αποτελέσει έναν εθνικό στόχο.
Ωστόσο και σε κάθε περίπτωση, ο άμεσος στόχος μας είναι η διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων των
παιδιών που θα συμμετέχουν και η έκθεσή τους από μικρή ηλικία σε πτυχές της ανθρώπινης γνώσης που δεν
θα συναντήσουν στο σχολείο.


ΕΡ: Πως βλέπετε το εκπαιδευτικό μέλλον εντός ελλαδικών ορίων και τι προτείνετε;
Πάνος Βλάχος: Γενικότερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα, σύμφωνα και με την πρόσφατη μελέτη του 2012
του ΟΟΣΑ, χαρακτηρίζεται σε όλες τις βαθμίδες του από συγκεντρωτισμό, ανεπαρκείς δομές διακυβέρνησης
και διαχείρισης, ενώ δε διέπεται από κουλτούρα λογοδοσίας και μηχανισμών για την παρακολούθηση και
επιβράβευση της απόδοσης.
Τα τελευταία χρόνια έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες για την αναμόρφωση του ελληνικού εκπαιδευτικού



15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20