Page 58 - EMEIS TEYXOS 12- MAIOS 2014
P. 58
(παρουσίαση βιβλίων) [ Επιμέλεια: Νικόλας Σεγκούντος ] “Η ΚΟΤΑ ΠΟΥ ότι, όταν αποφασίζεις να κυνηγήσεις το όνει- ΟΝΕΙΡΕΥΟΤΑΝ ρό σου, θα πρέπει να πληρώσεις και το αντί- ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ” στοιχο τίμημα. Αλλά ακριβώς αυτό δίνει με- Της SUN-MI HWANG γαλύτερη αξία στην εκπλήρωσή του. -Εκδόσεις Διόπτρα Πρόκειται για μια ιστορία, μια αλληγορία για τη ζωή, που μιλάει για την ελευθερία, τη Μπουμπουκίτσα μοιά- γενναιότητα, την αφοσίωση, την ανάγκη για ζει να είναι μια συνηθι- αγάπη και πάνω από όλα την οικογένεια. Η σμένη κότα, κλεισμένη Η Sun-mi Hwang γεννήθηκε στη Νότια Κο- σε κοτέτσι. Αποστολή της είναι ρέα. Διδάσκει Λογοτεχνία στο Ινστιτούτο Κα- να κάνει αυγά, τα οποία, βέβαια, λών Τεχνών της Σεούλ, και η συγγραφική εξαφανίζει κάθε πρωί ο αγρότης καριέρα της ξεκίνησε το 1995, με την απροσ- - ιδιοκτήτης της. Σε αντίθεση, όμως με τις υπόλοιπες δόκητη επιτυχία μιας νουβέλας, στην οποία πρωτα- κότες του κοτετσιού, η Μπουμπουκίτσα βασανίζεται γωνιστούσε μια κότα. Από τότε έχει εκδώσει τριάντα από υπαρξιακά προβλήματα, και έχει ένα μεγάλο όνει- έργα, σε διάφορα λογοτεχνικά είδη. ρο – θα ήθελε να την αφήσουν να κλωσήσει ένα αυγό Η Κότα που Ονειρευόταν να Πετάξει είναι το δια- της, ώστε να αποκτήσει το δικό της κοτοπουλάκι. Κά- χρονικότερο best seller στην πατρίδα, και έχει με- ποια στιγμή, μαζεύει όλο το θάρρος της και δραπετεύει. ταφερθεί με μεγάλη επιτυχία στον κινηματογράφο. Τότε δημιουργεί τον πρώτο, πραγματικό φίλο της – μια Τα έργα της Hwang πραγματεύονται τη σύνδεση με- πάπια. Έξω από το κοτέτσι, όμως, η ζωή είναι γεμάτη ταξύ των παραδόσεων και του σύγχρονου τρόπου κινδύνους. Θα πρέπει να βρίσκει μόνη την τροφή της, ζωής, την οικολογία και την αναζήτηση της ελευ- και να αποφεύγει την ύπουλη νυφίτσα, από το κοντι- θερίας. Έχει βραβευτεί επανειλημμένα με τα σπου- νό δάσος, η οποία είναι πάντοτε διψασμένη για φρέσκο δαιότερα κορεατικά, λογοτεχνικά βραβεία, τόσο για αίμα. Μέσα από την γοητευτική και επικίνδυνη πορεία τα παιδικά βιβλία της, όσο και για τα μυθιστορήματά της προς την ενηλικίωση, η Μπουμπουκίτσα θα μάθει της, που απευθύνονται σε ενήλικες. “ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΤΡΙΤΗ” διαφορετική φιλοσοφία ζωής, θα γίνει αιτία πολλών Της ΑΝΤΩΝΙΑΣ ΘΕΟΧΑΡΙΔΟΥ ανατροπών και αποκαλύψεων». Το θεατρικό κείμε- -Εκδόσεις Οσελότος νο «Κάθε Δεύτερη Τρίτη» βασίζεται στην πρωτότυ- πη ιδέα της μεταπραττικότητας των ανθρώπινων ια Τρίτη βράδυ, ο Μάρκος φέρνει στο σπί- όντων, και της διαχείρισής τους σαν πράγματα για τι μια άγνωστη, νέα γυναίκα τυλιγμένη με πέταμα ή ανταλλαγή. Μέσα από την εξέλιξη του μύ- Μσελοφάν, που την επέλεξε κατόπιν εντολής θου προβάλλονται, με έξυπνο τρόπο, τα πολλαπλά της συντρόφου του, της Τερέζας, σε ένα στενό δρόμο προβλήματα σχέσεων της σύγχρονης εποχής - οι άν- δίπλα στο ποτάμι, ανάμεσα σε άλλους ανθρώπους, που θρωποι θεωρούνται αντικείμενα, οι σχέσεις είναι συ- οι κάτοικοι του Παρισιού έχουν πετά- νήθως απρόσωπες, και η αντικατάσταση του ξει στα σκουπίδια. Η Τερέζα βρίσκε- άλλου γίνεται με μεγάλη ευκολία. Μέσα από ται εγκλωβισμένη στα λάθη του πα- τη συνεχή πάλη με τον εαυτό τους, και έναν ρελθόντος και στην αδυναμία της να ειλικρινή, εσωτερικό διάλογο, οι ήρωες ανα- αλλάξει ουσιαστικά τα κακώς κείμενα γνωρίζουν τις αδυναμίες και τα λάθη τους της ζωής της. Και η Σεραφίνα, έχοντας και οδηγούνται στην κάθαρση. 58