Page 59 - EMEIS TEYXOS 12- MAIOS 2014
P. 59
“Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ” στερώντας την έτσι από Του ILIFFE GLYN ενισχύσεις, εμπορεύμα- -Εκδόσεις Πατάκη τα και προμήθειες. Ακό- μα και αυτό, όμως, δεν πολιορκία της Τροίας βρίσκεται στον δέ- καταφέρνει να βγάλει κατο χρόνο. Αν και οι Έλληνες, με τον τους Τρώες έξω από τα Η Αχιλλέα επικεφαλής, έχουν επιφέρει αμέ- τείχη τους. Τότε φτά- τρητα πλήγματα και ήττες στους Τρώες, η πόλη νουν καινούριοι στρα- εξακολουθεί να αντιστέκεται. Ο Οδυσσέας και οι τιώτες, για να βοηθή- άντρες του, αποκαρδιωμένοι, απογοητευμένοι και σουν στην υπεράσπιση πικραμένοι από τον πόλεμο, νοσταλγούν την πα- της πόλης: οι Αμαζόνες, οι ξακουστές θηλυκές πο- τρίδα. Ο Αγαμέμνονας εμμένει στην απόφασή του λεμίστριες. Και όταν ο Αγαμέμνονας προκαλεί να εκδικηθεί την Τροία, για την απαγωγή της την οργή του τρανού Αχιλλέα, η μάχη της Τροί- Ελένης από τον Πάρη, ενώ οι υπόλοιποι αρχηγοί ας δείχνει τελικά καταδικασμένη σε αποτυχία. Γι- παραμένουν, εξαιτίας του όρκου, που σκαρφίστη- ατί μόνο με την εμπλοκή του χρυσού πολεμιστή, κε ο Οδυσσέας. Ο Επήριτος, διοικητής της φρου- θα πέσει το καμάρι των Τρώων… O Γκλιν Άιλιφ ράς του Οδυσσέα, βασανίζεται από έναν προσωπι- σπούδασε αγγλική και κλασική φιλολογία στο Πα- κό όρκο: θα πρέπει να προστατεύει τον άντρα που νεπιστήμιο του Ρέντινγκ, όπου τον κυρίευσε ένα δολοφόνησε την κόρη του. Όταν ο Αγαμέμνονας πάθος για την ιστορία και τη μυθολογία της αρ- απειλείται με στάση από τον απογοητευμένο στρα- χαίας Ελλάδας. «Η Γυναίκα της Σπάρτης» είναι το τό, αλλάζει στρατηγική· δίνει διαταγή για σειρά πρώτο βιβλίο της τριλογίας του. Ακολουθούν «Οι επιθέσεων σε συμμαχικές πόλεις της Τροίας, απο- Πύλες της Τροίας» και «Η ασπίδα του Αχιλλέα». “ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ σχολής ονομάστηκα περιπατητικοί. Αρχικά, η σχο- ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ” λή είχε και θρησκευτικό χαρακτήρα, καθώς ήταν Του ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΠΕΤΣΑΚΟΥ αφιερωμένη στην λατρεία των Μουσών. Η κατεύ- -Εκδόσεις Αρμός θυνση της σχολής, μετά τον θάνατο του Αριστοτέλη, βασίστηκε κυρίως στον εμπειρισμό και χαρακτηρί- εριπατητική ονομάζεται, συμβατικά, η φι- στηκε από την πολυμάθεια. Ο αριστοτελισμός, η επι- λοσοφική σχολή που ίδρυσε ο Αριστοτέλης, βίωση και η πρόσληψη της διδασκαλίας του Αριστο- Πτο 355 π.Χ., στην Αθήνα. Βρισκόταν κο- τέλη, «περπάτησε» μέσα σε ευρύτερα και ετερόκλητα ντά στο ναό του Λυκείου Απόλλωνα, ανάμεσα στον ιστορικά και πνευματικά περιβάλλοντα, πρώτα στην Λυκαβηττό και στον ποταμό Ιλισό. Εκεί βρισκόταν Ανατολή και ύστερα στη Δύση. Αποτέλεσε για πολ- και το Γυμναστήριο Λύκειον, το οποίο έδωσε, αρ- λούς αιώνες την πιο ανθεκτική γλώσσα της φιλοσο- χικά, την ονομασία σε ολόκληρη τη σχολή. Αργό- φίας και της επιστήμης· την πιο στερεή δομή της αν- τερα, το Λύκειο του Αριστοτέ- θρώπινης σκέψης· την πιο διεισδυτική ματιά στη λη ονομάστηκε Περίπατος, από φύση, τον άνθρωπο και την κοινωνία. Και αξίζει να τη συνήθεια του δασκάλου και επισημανθεί ότι, ο Περίπατος, έζησε στην Αθήνα για των μαθητών του να συζητούν σχεδόν 900 χρόνια· όταν παντοδύναμα έθνη και αυ- περπατώντας στη στεγασμένη τοκρατορίες, που προβάλλουν τα ιστορικά βιβλία, πλευρική στοά, και τα μέλη της είχαν πολύ μικρότερη διάρκεια ζωής… ε 59