Page 34 - index
P. 34
(συνέντευξη)
“Ο Έλληνας του προβληματισμούς. Δίνουν διεξόδους στις πνευματικές του αναζη-
φοιτητής τήσεις. Οι «κυρίαρχοι» όμως, έχουν συμφέρον να είμαστε απαίδευτοι,
χωρίς προβληματισμούς, βυθισμένοι στην τεχνοκρατία, προκειμένου
θεωρεί ότι αφού να εξασφαλίζουν το κέρδος, το οποίο επιδιώκουν με κάθε τρόπο.
πληρώνει ο (Φ): Συμφωνώ, εάν πράγματι υπάρχουν κάποιοι που κινούν τα νήμα-
πατέρας του ως τα του κόσμου, τότε τους συμφέρει να μας αφήνουν χωρίς πνευματικά
φορολογούμενος ερείσματα.
(Α): Λόγω της πολύωρης δουλειάς και των υποχρεώσεών μας, ζούμε
πολίτης, τότε μια μηχανιστική ζωή και δεν μπορούμε να αφιερώσουμε χρόνο σε πε-
μπορεί να ραιτέρω προβληματισμούς. Αυτό είναι μια αλήθεια.
καταστρέφει τα
έδρανα, να γράφει ε: Πώς μπορούν οι φοιτητές να υπερασπιστούν το ελληνικό Πανε-
πιστήμιο;
στους τοίχους (Α): Μπορούμε να αναδείξουμε μια άλλη πλευρά του Πανεπιστημίου,
της Σχολής… μια πλευρά αθέατη στους πολλούς. Πέρα από τη χαοτική κατάσταση
Δεν είναι έτσι και τις απεργιακές κινητοποιήσεις, οι φοιτητές οφείλουν να δραστηριο-
όμως…” ποιούνται σε πολλά επίπεδα.
(Φ): Δεν πρέπει να μας σταματούν οι δυσκολίες. Για παράδειγμα, εμείς
αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το blog και να το προβάλλουμε στο
Facebook, όπως συμβαίνει με όλα σχεδόν τα Πανεπιστήμια του εξω-
τερικού. Αρχικά, είχαμε την ιδέα για μια εκπαιδευτική εκδρομή στη
Ρώμη, την οποία στήριξε με ιδιαίτερη θέρμη η καθηγήτριά μας κα Σο-
φία Παπαϊωάννου (αναπληρώτρια καθηγήτρια Λατινικής Φιλολογίας
του Ε.Κ.Π.Α.) και μας ανέθεσε να γράψουμε ένα άρθρο για ότι είδαμε
και ζήσαμε στη Ρώμη (σημ. το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε σε διάφορες
εφημερίδες ανά την επικράτεια), ώστε να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα
του Σπουδαστηρίου μας, την ΕΥΡΥΠΥΛΗ. Όμως, η Σχολή δεν άνοι-
γε κι έτσι, της είπαμε γελώντας να δημιουργήσουμε μια δική μας σελί-
δα, όπου θα αναρτηθεί το άρθρο. Το θεώρησε πολύ ωραία ιδέα και ξεκι-
νήσαμε! Θέλω να καταλήξω ότι είναι απαραίτητος ο εθελοντισμός και η
πρωτοβουλία των φοιτητών.
(Α): Επίσης, πρέπει να σημειώσουμε, ότι είναι πολύ σημαντικό που
μπορούμε να κάνουμε ακόμα δωρεάν μεταπτυχιακό, ενώ σε άλλες σχο-
λές και ειδικά στο εξωτερικό τα δίδακτρα είναι αδρά και γι’ αυτόν ακρι-
βώς το λόγο, οφείλουμε να σεβόμαστε το Πανεπιστήμιο και τους καθη-
γητές μας και να δραστηριοποιούμαστε. Κι αυτοί άλλωστε δουλεύουν
κάτω από τις ίδιες με εμάς συνθήκες. Γενικότερα, απαιτείται συνειδη-
τοποίηση και δράση!
(Φ): Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν έχουμε μόνο δικαιώματα, αλλά
34