Page 25 - EMEIS TEYXOS 09 FEBROYARIOS_Neat
P. 25
Ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου γράφει για την νοοτροπία των συγχρόνων του θάρρος νά ἀντικρύσουν αὐτάς τάς ἐργασίας μέ τούς κιν- «Οἱ πέντε αὐτοί “ἑτερόβιοι” εἶναι ὁ καρπός τοῦ δύνους των. ἐκπαιδευτικοῦ μας συστήματος, καί αὐτοί ἀκριβῶς λεί- Εἰς κοινωνίας, ὡς ἡ ἰδική μας, πού παράγουν ὑπαλλήλους πουν μεταξύ τῶν Ἀγγλοσαξώνων. Ὁ σκοπός των εἶναι οἱ ὁποῖοι ζοῦν κατά τρόπον ὁμοιόμορφον ἐντός τοῦ νά δώσουν τό ἐλάχιστον τῆς ἐργασίας εἰς τήν ὁμάδα καί κρατικοῦ στρατῶνος, θά εἶναι θαῦμα νά μορφωθῆ νά πάρουν ἀπό αὐτήν τό μέγιστον τῆς ἀπολαύσεως. Τό ἄνθρωπος ἐννοῶν τήν δύναμιν τοῦ ἀτόμου καί τῆς ἀποτέλεσμα εἶναι ὅτι καλλιεργεῖται μεταξύ τῶν ἀνθρώπων ἰδιωτικῆς πρωτοβουλίας. Τόσον πολύ ἡ ὁμάς, ἡ παράδοσίς τούτων ζωή ράθυμος, μοιρολατρική καί δυστυχισμένη. της καί ἡ ἐκπαίδευσις ἔχουν φονεύσει τήν αὐτενέργειαν. Εἰς τήν Ἑλλάδα ἀνατρεφόμεθα διά νά γίνωμεν Τό κράτος, ἡ συγκεντρωτική αὐτή δύναμις, συνηθίζει τό ὑπάλληλοι. Εἰς τό σχολεῖον μανθάνομεν γλῶσσαν ἄτομον νά περιμένη τήν ζωήν του ἀπό τούς ἄλλους. καί χρονολογίας. Τήν ζωήν δέν τήν ξεύρομεν καί τόν Ἕνας θαυμαστής τοῦ Ἀγγλοσαξωνισμοῦ ἐμέτρησε πέντε χαρακτῆρα, ὁ ὁποῖος πρό παντός μᾶς χρειάζεται, δέν τόν εἴδη “παρασίτων” εἰς τάς δυτικάς κοινωνίας μέ τήν συγκε- ἔχομεν, οὔτε ὑπάρχει ἐλπίς νά τόν ἀποκτήσωμεν, μέ τήν ντρωτικήν κρατικήν μορφήν. περιφρόνησίν μας πρός τό εἶδος τῆς ἐκπαιδεύσεως πού – Εἶναι ὁ νέος πού ζῆ εἰς βάρος τῆς οἰκογενείας του. ἀναπτύσσει τήν αὐτενέργειαν καί εὐνοεῖ τήν ζωήν. Εἶναι – Ὁ νέος πού ἐλπίζει εἰς μεγάλην προῖκα. λοιπόν εὐχάριστον θαῦμα ὅτι ὀλίγοι νέοι Ἕλληνες, κληθέ- – Ὁ νέος πού θεωρεῖ ὅτι δέν ὑπάρχει κοινωνική ὑπόληψις ντες ἀπό τό Κράτος ὡς ὑπάλληλοι, ἀπέκρουσαν εὐγενῶς καί ἀξία ἔξω ἀπό τήν ὑπαλληλίαν. τήν προσφοράν, ἀποφασισμένοι νά κινήσουν τούς μύω- – Ὁ ἄνθρωπος πού περιμένει νά τόν καλλιτερεύση, νά νάς των καί νά διατηρήσουν τήν κεφαλήν των. τόν θρέψη ἤ νά τόν σώση ἡ ὁμάς. ” – Καί τέλος ὁ μικροπολιτικός, πού κρατεῖ εἰς μίαν διαρκῆ Αυτά έγραφε τότε ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου. ἀπάτην τήν ὁμάδα τῆς ἐπαρχίας του γιά νά συντηρηθῆ Προσέξτε τα, κατανοήστε τα και συνδέστε, το ἀπό αὐτήν». τότε με το σήμερα. ε 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30