Page 30 - EMEIS TEYXOS 09 FEBROYARIOS_Neat
P. 30
“Η Νύχτα Η γενεαλογία του Έρωτα μας προβληματίζει ιδιαίτερα. Οι γέννησε μόνη της περισσότερες πηγές τον αναφέρουν ως γιο της Αφροδίτης, μέσα στο Έρεβος αλλά δεν αναφέρεται πουθενά σχεδόν το όνομα του πατέ- ρα του. Γενικότερα, υπάρχουν πολλές θεωρίες για την προ- ένα αβγό, από το έλευσή του. Μπορεί να θεωρηθεί γιος της Γαίας, που ήταν οποίο προήλθε μία από τις αρχαιότερες θεότητες, της Ίριδας και του Ζέφυ- ο Έρως, που ρου, όπως μας πληροφορεί ο λυρικός ποιητής Αλκαίος, του Ουρανού και της Γης ή της Αφροδίτης, όπως μας πληροφο- συνέμιξεν ἅπαντα ρεί η Σαπφώ, του Χάους σύμφωνα με τον Ίβυκο, της Αφρο- και απ’ αυτόν, δίτης και του Άρη σύμφωνα με τον Σιμωνίδη (LIMC 1986: προήλθε και το s.v. ‘Έρως). Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ορφική κοσμογονία ανθρώπινο γένος” που αναφέρει ότι η Νύχτα γέννησε μόνη της μέσα στο Έρε- βος ένα αβγό, από το οποίο προήλθε ο Έρως, που συνέμιξεν ἅπαντα και απ’ αυτόν, προήλθε και το ανθρώπινο γένος (Λε- ντάκης 1997:255-56). Από τις διάφορες θεωρίες για την προ- έλευση του Έρωτα προκύπτει, ότι ο Έρως μπορεί να θεωρη- θεί μια βασική θεότητα για τη θεμελίωση σταθερότητας στο Σύμπαν ή γιος της Αφροδίτης, του οποίου τον πατέρα αγνο- 30