Page 32 - EMEIS TEYXOS 09 FEBROYARIOS_Neat
P. 32
“Γενικότερα, ο ἐρατεινός, ἐρατός, ἐρόεις, επίθετα που σημαίνουν αγαπητός, έρωτας είναι η έλξη ελκυστικός (Dover: 1978, 42). Πάντως, με την πάροδο του χρόνου, τα δεδομένα στην Τέχνη μεταβάλλονται και ο Έρω- από την ομορφιά· τας απεικονίζεται πλέον ως μικρό παιδί, γι’ αυτό και χαρα- γι’ αυτό πρέπει κτηρίζεται ως μικρός, νεογνός. Στην ελληνιστική εποχή ει- να αναζητηθεί η δικά, ο Έρωτας είναι ένα αγόρι με φτερά και τόξο και βέλη, αιώνια ομορφιά, διαμορφώνοντας έτσι το πρότυπο των παιχνιδιάρικων και πονηρών Ερωτειδών. Μάλιστα, για τα βέλη του Έρωτα, θε- αυτή της ψυχής ωρήθηκε ότι το ένα ήταν χρυσό και με αυτό προκαλούσε τον και όχι του έρωτα, ενώ το άλλο ήταν μολύβδινο και προκαλούσε το αντί- φθαρτού σώματος, θετο του ερωτικού συναισθήματος, την αποστροφή. Στο μυ- που οδηγεί και θιστόρημα ενός Ρωμαίου συγγραφέα, του Απουλήιου, λέγε- ται ότι ο Έρωτας αυτοτραυματίστηκε με τα βέλη του και στην απόλυτη ερωτεύτηκε την Ψυχή. Μια άλλη εκδοχή είναι ότι οι υπόλοι- ευτυχία” ποι θεοί θέλησαν να τιμωρήσουν τον Έρωτα για τις αναστα- τώσεις που προκαλούσε κι έτσι, του αφαίρεσαν τα φτερά και τα έδωσαν ως λάφυρο στη Νίκη (Λεντάκης 1997:271). Σε κάθε περίπτωση, ο Έρως είναι ζωηρός και άτακτος, γι’ 32