Page 65 - index
P. 65


























Who is Who


Δήμητρα Ζάφειρα, Κλινική Ψυχολόγος.
Απέκτησε το πτυχίο του Τμήματος Ψυχολογίας
του Παντείου Πανεπιστημίου. Μετεκπαιδεύτηκε
σε πρόγραμμα ειδίκευσης στην κλινική ψυχολογία
στο ΕKΠΑ. Εργάζεται στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο
Τυφλοκωφών, ενώ ταυτόχρονα είναι σε διάθεση του
Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Τυφλών καθώς και στο
Ειδικό Νηπιαγωγείο Τυφλών.


Τ





ο παιδί δεν κινείται εκτός κοινωνικής πραγματικότη-
τας. Έρχεται σε επαφή με το χρήμα από νωρίς, κατανοεί ότι
είναι ένα μέσο διαβίωσης που μας βοηθά να καλύπτουμε τις
ανάγκες μας. Επίσης, μεγαλώνοντας και κάνοντας συγκρί-
σεις και με τις οικογένειες των συνομίληκων του στο σχο-
λείο, το παιδί σχηματίζει μια εικόνα της οικονομικής κατά-
στασης της οικογένειάς του. Κατανοεί, ακόμη, ότι τα υλικά
αγαθά έχουν αντίτιμο, ακόμα και μέσα από το παιχνίδι.
Η αναπαράσταση που έχει ένα παιδί για το χρήμα εξαρτά-
ται πολύ από το πώς αυτό γίνεται αντιληπτό και τι σημα-
σία έχει μέσα στην οικογένειά του, αλλά όχι μόνο… και μέσα
στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, στο σχολείο του και αλ-
λού. Προκύπτει, λοιπόν ένα πολύ σημαντικό θέμα! Το χρή-
μα και το πώς το παιδί θα το αντιληφθεί και αργότερα θα
το διαχειριστεί συνιστά ένα πολύ σημαντικό πεδίο διαπαι-
δαγώγησης! Αργά ή γρήγορα το παιδί θα ρωτήσει. Πώς λοι-
πόν, θα μιλήσουμε στο παιδί χωρίς να υπερτιμήσουμε ή να
υποτιμήσουμε αυτό το τόσο σημαντικό αγαθό;





65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70