Page 67 - index
P. 67
Όσον αφορά στο χαρτζιλίκι αυτό είναι πάρα πολύ ση- “Αυτό που
μαντικό να δίνεται στα παιδιά. Το χαρτζιλίκι είναι η
παροχή ενός προνομίου απ’ τον ενήλικα. Το πώς θα το επιθυμήσαμε
διαχειριστεί το παιδί αποτελεί μια πρώτη πρόβα αυτο-
νομίας. Εκεί θα φανεί αν το παιδί θα είναι υπεύθυνο,
ικανό για αποταμίευση και χρήση του χρήματος. Στα ή εκτιμήσαμε
χρόνια λοιπόν του Δημοτικού και όταν σιγά – σιγά το
παιδί αρχίζει να έχει μαθηματική αντίληψη πρέπει να πολύ... είναι αυτό
του δίνεται χαρτζιλίκι, σε προκαθορισμένη τακτική
βάση, συγκεκριμένου ποσού, ανάλογα με τις ανάγκες που το κερδίσαμε
του και την οικονομική κατάσταση της οικογένειας.
Το χαρτζιλίκι είναι μια πρώτη ευθύνη που παραχωρεί- και το κρατήσαμε
ται στο παιδί και θέλουμε να δούμε πως θα τα πάει.
Στα χρόνια, δε, της οικονομικής κρίσης οφείλουμε να
ενημερώσουμε τα παιδιά για την πραγματικότητα που με κόπο, όχι
βιώνουμε, χωρίς να τους μεταβιβάσουμε άγχος ή τη
δική μας ανασφάλεια. Να τα διαβεβαιώσουμε ότι ό,τι κάτι που μας
και να γίνει θα είμαστε δίπλα τους και θα προσπαθή-
σουμε να εξασφαλίσουμε το καλύτερο δυνατό. Οι οικο- προσφέρθηκε
νομικές περικοπές μπορούν να ξεκινήσουν από τα υλι-
κά αγαθά και όχι το χαρτζιλίκι. Χρειάζεται οι γονείς να αφειδώς και
βρουν έξυπνες λύσεις, να δείξουν ευρηματικότητα.
Και αν ανησυχείτε ότι τους στερείτε πράγματα, πράγ-
ματα που ίσως σας παρείχαν οι δικοί σας γονείς και άκοπα!”
ονειρευόσασταν να το κάνετε και εσείς με τα δικά σας
παιδιά, θυμηθείτε αυτό: η ματαίωση είναι σημαντι-
κός δρόμος προς την ωρίμανση! Η συνειδητοποίηση
του ότι δεν μπορεί κανείς να έχει τα πάντα δεν έβλαψε
ποτέ κανέναν. Το αντίθετο ναι! Σκεφτείτε, εξάλλου,
ότι αυτό που επιθυμήσαμε ή εκτιμήσαμε πολύ ή σεβα-
στήκαμε, είναι αυτό που το κερδίσαμε και το κρατή-
σαμε με κόπο, όχι κάτι που μας προσφέρθηκε αφειδώς
και άκοπα! ε
67