Page 66 - index
P. 66
(ψυχολογία)
“Οι οικονομικές Πώς θα τονίσουμε τη σημασία του χωρίς να διαβρώσου-
με, να διαφθείρουμε την ψυχή του; Πώς δε θα του μεταβι-
περικοπές βάσουμε το άγχος μας για τα χρήματα;
Οι γονείς πρέπει να αντιληφθούν ότι τα παιδιά τους
μπορούν να έχουν κεραίες, είναι σφουγγάρια! Παρατηρούν τους γο-
νείς και έτσι μαθαίνουν. Βλέπουν συμπεριφορές και τις
υιοθετούν.
ξεκινήσουν •Οι γονείς θα πρέπει να έχουν μια συνέπεια ανάμεσα σε
αυτά που λένε και αυτά που κάνουν
από τα υλικά •Είναι σημαντικό να δώσουν στο παιδί να καταλάβει ότι
τα χρήματα τα σεβόμαστε γιατί διευκολύνουν τη ζωή, μας
αγαθά και όχι βοηθούν να καλύπτουμε τις ανάγκες μας
•Ωστόσο να τονίσουν ότι όποιος έχει χρήματα δεν είναι
το χαρτζιλίκι. και απαραίτητα ευτυχισμένος, ούτε εξυπνότερος, ούτε πιο
σημαντικός σαν άνθρωπος
•Να δώσουν έμφαση και σε άλλες αξίες (π.χ. η αξία του να
Χρειάζεται οι είναι κανείς καλός φίλος, έντιμος, δίκαιος κ.τ.λ.)
•Να τονίζεται στο παιδί ότι το χρήμα είναι μεν σημαντι-
γονείς να βρουν κό αλλά δεν αποτελεί αξιολογικό κριτήριο για την ποιότη-
τα και τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου
έξυπνες λύσεις, •Να μην το υποτιμούμε, να μην το υπερτιμούμε, να μη
μεταβιβάζουμε στα παιδιά το άγχος για την καθημερινή
να δείξουν παραγωγή του (αυτό σημαίνει, βέβαια, ότι και εμείς σαν
ενήλικες θα πρέπει να έχουμε επεξεργαστεί επαρκώς τη
σχέση μας με το χρήμα, το άγχος μας, καθώς και να έχου-
ευρηματικότητα” με αναζητήσει για τον εαυτό μας τι άλλο είναι αυτό που
έχει νόημα στη ζωή)
•Να μη χρησιμοποιούμε το χρήμα σαν υποκατάστατο
της γονεϊκής παρουσίας. Ξέρετε πολλοί γονείς διασκεδά-
ζουν τις ενοχές για την απουσία τους (που συνήθως είναι
για να βγάλουν χρήματα) παρέχοντας χρήματα
•Να μη χρησιμοποιούν οι γονείς το χρήμα σαν επιβράβευ-
ση (ίσως μόνο όταν τα παιδιά κάνουν μικρές αγγαρείες)
66