Page 51 - index
P. 51
του «χρήματος». Υποδουλωμένος πλέον από την δύνα-
μη αυτού του παγκόσμιου μέτρου, έφτασε στο έσχατο
σημείο εξαθλίωσης να μετατρέπει, προς χάριν σύγκρι-
σης, την αξία ενός ανθρώπου σε χρήμα, προκειμένου να
διεκδικήσει, π.χ. πολεμικές αποζημιώσεις για τις τυχόν
ανθρώπινες απώλειες.
Μέσω αυτού του δυτικού υλιστικού και μηχανοκρα-
τικού φιλοσοφικού πολιτισμικού στοχασμού, η μεγάλη
επιστημονική επανάσταση του 16ου -17ου αιώνα οδή-
γησε μεν τις κοινωνικές διοικητικές και επιστημονικές
δυτικές δομές στον απογαλακτισμό τους από τις επι-
κρατούσες παπικές θεολογικές δομές, συγχρόνως όμως
τις οδήγησε μια νέα θεοκρατική πιο σκληρή θεοκρατι-
κή δομή. Θεός αυτής της θεολογικής δομής είναι η φι-
λοσοφική έννοια της ύλης. Οι επί της Γης απόστολοι
και νομοθέτες του νέου αυτού Θεού είναι οι χρηματι-
στηριακοί οίκοι, οι οποίοι συντάσσουν τους «κανόνες
αγιοσύνης», τους οποίους οι πολίτες πρέπει να τηρούν
αν θέλουν να έχουν τις ευλογίες του Θεού της «ύλης».
Το «άγιο πνεύμα» αντικαθίσταται από την έννοια
του «χρήματος», το οποίο εκπορεύεται από τον θεό της
Ύλης ως ανταπόδοση σε εκείνους τους πολίτες που τον
υπηρετούν. Ναοί του Θεού της ύλης, τα χρηματιστήρια
και οι τράπεζες, στις οποίες οι πιστοί πρέπει να καταθέ-
τουν το μεγάλο μέρος των προϊόντων του μόχθου τους
ή και την ίδια τη ζωή, ή την αξιοπρέπειά τους, αποτι-
μημένη σε χρήμα. Οι σχέσεις των ανθρώπων και των
αντίστοιχων κοινωνιών τους, στηρίζονται μονοδιάστα-
τα στην έννοια του αμοιβαίου «υλικού συμφέροντος»
και διαρκούν όσο αυτό διαρκεί.
Αυτή την κατάρρευση του Δυτικού πολιτισμού, έρ-
51